17 Ekim 2017 Salı
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ KIRIKKALE WEB TV İLÇE-BELDE HABERLERİ
Haber Ara  
 
Kırıkkale’yi Şantiyeye Çevireceğiz
   Bu haber 12566 kez okunmuştur.
16 Ekim 2015 Cuma 08:51:00
Yazı boyutu :13 Punto 15 Punto 17 Punto 19 Punto
Kırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı 1,5 yıllık görev süresini gazetemize değerlendirdi. Yaptığı hizmetlerle Kırıkkale halkının beğenisini kazanan, halkın menfaatlerini ön planda tutarak çalışmalar yapan, Kırıkkale’deki belediyecilik anlayışına esnaf kişiliğini birleştirerek yeni bir boyut kazandıran Kırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı, 2013 – 2015 hizmetlerini gazetemize anlattı.

Gazetemiz Yazı İşleri Müdürü Hakan Şayık ile özel olarak röportaj yapan Kırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı, 2016 yılından itibaren şehrin alt yapısı, parkları, üst yapı gibi birçok konuda çalışmalar ile şantiye şehri konumuna kavuşacağını belirtti. Şehirdeki trafik sorununa çözüm bulduklarını vurgulayan Başkan Saygılı, yapılacak otoparklar ile trafik sorununun tarihin tozlu sayfaları arasında kalacağını ifade etti. Başkan Saygılı, ilk kez bu kadar açık, ilk kez bu kadar net ve ilk kez bu kadar samimi konuştu. Gazetemize açıklamalarda bulunan Saygılı, 1,5 yıllık hizmetlerini, 2016 ve 2018 hedeflerini Yazı İşleri Müdürü Şayık’a değerlendirdi. Hizmetlerle şehre yeni bir imaj katan Kırıkkale Belediyesi, tüm birimleriyle adeta canla başla çalışıyor. Gece gündüz demeden çalışmalara yenileri eklendiğini ifade eden Başkan Saygılı, başarı tablosunun sırlarını açıkladı.

 

Hakan ŞAYIK: Başkanım öncelikle bizimle böyle kefyli bir sohbet yapmanızdan dolayı teşekkür ederim. Kırıkkale tarihinde en yüksek oy alarak AK Parti’den Kırıkkale Belediye Başkanı olarak seçildiniz. Sohbetimize başlarken öncelikle iki yıllık süreç içerisinde yapılan projeler hakkında birkaç durum özetleyelim. Fakat bu sorumun cevabını almadan önce göreve geldiğinizde yüklü bir miktarda personel maaşlarıyla ilgili bir sıkıntı yaşadınız. Bunları nasıl çözüme kavuşturdunuz?

 

Mehmet SAYGILI: Bize 30 Mart seçimleri sonrasında bir emanet ve görev bırakıldı. Bu görevi de, ilk etapta kiminle yapacağımızı tercih etme şansımız yoktu. Biz Kırıkkale personeli ile çalışacaktık. Bizim yönümüz de, personelin motive olması ve personel ihtiyaçlarının giderilmiş olması şekli ile başlayan bir düşüce idi. Bu düşüncemizin yönünü personelden yana çevirdik. Tabii biraz da ticaret hayatı içerisinden gelmiş olmanın verdiği tecrübeyle bir finansman yönetimi yaptık. Allah’ın da yardımı ile personelimizin bütün geçmiş alacaklarını ödedik ve bugüne kadar da ay başlarında hiç aksamadan bütün personelimizin maaşlarını temin ettik.

 

ŞAYIK: Peki bu maaş birikimi  acaba sizden önceki yönetimin yanlış uygulamaları dolayısıyla  mı meydana geldi?

 

SAYGILI: Herkesin bir yönetim tarzı var. Ben geldikten sonra bir personel azalması söz konusu olmadı. Hatta, taşeronlarla ilgili olarak bir artırma ve eksiltme yöntemine gitmedik. Yani mevcut olan personel durumuna bir değişiklik yapmadım. Geçmişteki yönetim biçimi o haldeymiş. Daha farklı yanları daha fazla öne çıkarmış olabilir. Ama bizim ilk etaptaki bakışımız personelden yana idi.

 

ŞAYIK:

Bu noktada galiba ilk göreve geldiğinizden sonraki yapmış olduğunuz toplantılar bunun bir göstergesiydi. Peki 2015 itibarı ile ne kadar borcunuz var? siz ne kadar devraldınız ve şu an ki rakam nedir?

SAYGILI: Rakamları yanlış belirtmek istemem. Her geçen gün değişiyor ama yaklaşık 300 bin TL civarındaydı. Bizim bu borcu ödemiş olduk. Borcumuzda yüzde 20’ye yakın bir düşme meydana geldi. Tabi bu durum bütçenin yönü ile alakalı. Biz bütçemizi ona göre yönettik. Herkesin yönetim tarzı farklı olur ve ben kimseyi eleştirmiyorum. Tabii ki. Öncelikle bütün ihtiyaçların hepsi önem taşır. Ama herkesin aciliyet derecesi farklılık gösterir. Benim aciliyet derecemde personel vardı. Ben personele dönük olarak hareket ettim. Taşeronlar da bizim personelimiz. Birisi temizlik firması açısıyla bakar, birisi de temizlikte çalışan işçiler açısıyla bakar. Benim bakış açım, temizlikte çalışan işçiler topluluğu idi. Temizlikte çalışan işçiler de benim için fevkalade değerlidir. Sebebi ise, bir insanın namusu ve şerefi ile bir şeyleri yapacağım düşüncesi taşımasıdır. Namuslu ve şerefli insanlar en dip işte çalışıp da, emeğinin karşılığını alamaması benim uykularımı kaçırır ki; ödeyene kadar da uyumadım. Hatta daha farklı bir şey de yaptık temizlikte çalışan personelimizin sözleşmesi bitmişti ve yeni baştan ihaleye çıktık ve onlar şimdi diğerlerinden daha fazla maaş alıyorlar.

 

300 Bin TL gibi personel maaş borcunu Allah’ın izniyle ödedik. Herkesin yönetim tarzı farklı olur ve ben kimseyi eleştirmiyorum. Tabii ki. Öncelikle bütün ihtiyaçların hepsi önem taşır. Ama herkesin aciliyet derecesi farklılık gösterir. Benim aciliyet derecemde personel vardı. Namuslu ve şerefli insanlar en dip işte çalışıp da, emeğinin karşılığını alamaması benim uykularımı kaçırır ki; ödeyene kadar da uyumadım

 

ŞAYIK: Başkanım, geçtiğimiz aylarda afetlerle Kırıkkale Belediyesi başta olmak üzere tüm birimler adeta sarsıldı. Yenimahalle ve Yahşihan Mezarlıklar kısmında sel felaketiyle birçok afet zararlarımız oldu. Buna ait çalışmalar uyguladınız. Güzel de oldu. Allah’ın izni ile bir daha meydana gelmeyecek. Temennimiz o. Bu noktada diğer mahalleler ve diğer semtlerde de bu tür çalışmalarınız devam edecek mi? Edecekse neler göreceğiz?

 

SAYGILI: Kesinlikle. Kırıkkale’nin altyapı ile ilgili ciddi sorunları var. Altyapının tamamına girip bu işi yapacağız dersek yalan söylemiş oluruz. Buna ne süremiz yeter, ne de imkanımız yeter. Ama biz elimizden geldiği ve imkanlar el verdiği sürece müdahale edeceğiz. Özellikle aciliyeti olan yerler ile öncelikle ilgileneceğiz. Dün bir hadiseye değineyim. Mustafa Keskin Caddesi her sel olduğunda korkunç bir yığılma ile karşı karşıya geliyordu. Oradaki en önemli hadise şu idi. Orada bulunan sellik geçişi, bizim için dolmuş ve temizlenmesi çok zor olan hatta imkansız görünen bir iş olarak göründüğü için bu zamana kadar ertelenmiştir. Ama biz bir çalışma yaptık. İçerisine girdik santim santim orayı komple temizledik. Bunu kimse bilmiyordu. İnşallah Allah’ım bize böyle bir durumu yaşatmaz ama orada böyle bir olay meydana gelirse sıkıntı yaşanmayacak. Akacak gidecek. Bütün derdimiz o. mesela millet cad. en önemli konu idi.  İki üç yerden açıp dev kanallar döşedik. Biliyorsunuz ki Podium alışverişinin karşısında ciddi sıkıntılar vardı. Orada da çok büyük sellik yaptık. İkincisi de olmadı. Yani acil olan kısımlara ilk etapta giriyoruz. Geçmiştede acildi ama belki bu kadar olmamıştı. Ben birebir içerisinde bulunduğum için söylüyorum; Millet Caddesi’nden Yenimahalle’nin her bir yoluna adeta ırmak aktı. Yani dev sellikler de olsa kurtarılması imkansızdı. Ama bu zararı en aza indirebilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdik.

 

Kırıkkale’nin altyapı ile ilgili ciddi sorunları var. Altyapının tamamına girip bu işi yapacağız dersek yalan söylemiş oluruz. Ama elimizden geldiği ve imkanlar el verdiği sürece altyapıya müdahale edeceğiz.

 

Hakan

Peki başkanım çoruh özü deresi var. Burada da büyük sıkıntılar meydana geldi temizlendi ve zaman zaman sıkıntılar tekrar nüksedebiliyor. Bununla ilgili ıslah noktasında  bir çalışma yapılacak mı?

 

SAYGILI: Biz onlarla ilgili bir iki proje yaptık. Ardiyeciler sitesinin mülkiyeti tamamen kendilerinin. Biz ilk etapta ardiyeciler sitesinin taşınmasını istiyoruz. İkinci planımız ise Çoruh özü ıslahı ile birlikte oradaki mülkiyet hadisesini çözerek bir park yapmak. Bununla ilgili bir hazırlık yaptık. Bu hazırlığımız ardiyeciler sitesi ile ilgili olarak düşündüğümüz yer. Burada bizim isteğimiz memleketi rahatlatmadır. Memleketi rahatlatırken de ardiyeciler sitesi ile ilgili olarak taşınması hakkında her türlü kolaylıklar sağlanmalıdır. Bunu alternatif olarak onlara sunacağım ve diyeceğim ki; gelin buraya geçin. Ondan sonra mülkiyet ile ilgili konuşacağız. Yani ben onları asla mağdur etmeyi istemiyorum. Onlara burada bir mülkiyetiniz var ve bu mülkiyetinize karşılık size arazi imkanı vereceğim diyeceğim. Site onların olacak. Anlatmak istediğim buradaki araziye karşılık arazi mantığıdır. Ben onların mülkiyeti ile ilgili uğraşmıyorum. İlk önce bir gidin buradan dedim. İşin gerçek tarafı kendileri de rahat değil.

 

 İlk etapta ardiyeciler sitesinin taşınmasını istiyoruz. İkinci planımız ise Çoruh özü ıslahı ile birlikte oradaki mülkiyet hadisesini çözerek bir park yapmak. Ben onları asla mağdur etmeyi istemiyorum. Onlara burada bir mülkiyetiniz var ve bu mülkiyetinize karşılık size arazi imkanı vereceğim diyeceğim. Site onların olacak.

 

ŞAYIK: Peki başkanım bu sanayiyi taşıma gibi bir durumunuz yok mu yeni sanayi açıldı ve işliyor da. Ama bir çoğu gitmiyor. Bunu yönlendirmek adına düşünceleriniz nelerdir?

 

SAYGILI: Buradaki en önemli konu şudur. Orada bin 500 adet mülkiyet sahibi var. Sayı oldukça fazla. Ora ile ilgili de çalışma yapıyoruz. Mevcut olan sanayi sitesi, sanayi sitesi değil sanayi çarşısı şeklinde. Biz orasını sanayi sitesi haline dönüştürmeyi planlıyoruz. Burada kendi içerisinde çözebileceğimiz yapılaşma varmı, ona bakıyoruz. Ya da onları başka bir yere taşımak kaydı ile değiniyoruz. Biz kimseyi mağdur etmeyiz. Tabi bununla birlikte istişare etmeden yaptım oldu düşüncesiyle hareket edemeyiz. Karşılarına bir proje ile çıkmalıyız ve bunun için hazırlık yapıyoruz. 2016 yılında başlayacak birçok işimiz var. Projelerin de içerisinde ihale tiplerimiz yer alıyor. Makine Kimya arazisi ile ilgili proje ihalemiz var keza park da yer alıyor ihale tiplemelerimiz içerisinde. Bir de ihale aşamasına getirdiklerimiz var. Geçitler ve köprülü kavşakla alakalı durumlar da var.  Biz bunu paramız var yapayım düşüncesiyle hareket ederek dahi yapamayız. Ulaştırma bakanlığı, devlet demir yolları vs. bunların çok önemli izinleri ve etraflarında istimlak alanları yer alıyor. Bunların hepsi birer zaman ve süreç topluluğudur. Biz bu ihale ile ilgili olarak bütün projelerimizi başlattık. Seçimlerin sonrasında hepsini kovalayacağız.

 

ŞAYIK: Başkanım terminal kavşağı projeniz güzel bir şekilde başladı. Fakat son zamanlarda halkın birçoğu işlerin yavaş yürüdüğü konusunda tepki gösteriyor. Bu duruma karşı düşünceleriniz nelerdir? İşlerin hızlanması adına neler yapılacak?

 

SAYGILI: Ben işlerin yavaş yürüdüğü noktasına katılmıyorum. Gayet başarılı ve hızlı gidiyor. Kırıkkale yolu çok yoğun. 110 bin araç dile kolay ama çok fazla. Bayramda 300 bine ulaşan bu rakam, ciddi anlamda yoğunluk demektir. Öyle bir yolu kapatmadan ilerlemek ve kazık çakmak büyük başarı. Şu ana kadar çok hızlı gittiler. Terminal tarafı sağa giden bir yol yapıldı. O yolun yapılması dahi bir problemdi. Terminalin mülkiyeti, izinin çıkmayışı gibi. Bana açıkladılar ve ben birebir karayolu ile görüşme sağladım. Ve sonunda o izini aldık. Artık yol kapanacak. Fakat onların ifadesi battı çıktı hadisesini 3 ay içerisinde yapacaklarını söylediler. 3 ay içerisinde yaparlarsa çok iyi bir durumdur. Açıkçası şehir de ben de çok memnun olurum.

 

 Günlük 110 bin aracın giçtiği Terminal Kavşağı yolundaki çalışmalar çok güzel gidiyor. Firma elemanları yolu kapatmadan kazık çakarak çalışıyor. Bakanlıktan onay çıktı. O yol birkaç güne kadar kapanıyor. Battı çıktı işini de firma 3 ay içinde tamamlayacağını söylüyor. Eğer öyle olursa açıkçası şehir de ben de çok memnun olurum.

 

ŞAYIK: Veli Korkmaz’ın döneminde parke taşının girmediği sokak kalmadı. İyide oldu ama bunun maliyeti hep tartışıldı. Geyik İnşaata Kırıkkale belediyesinin ne kadar borcu var? Ne kadar borç ödendi?

 

SAYGILI: Bizim kilit parke ile ilgili geçmiş döneme dair bir borcumuz söz konusu değildir hepsini ödedik. Zaten benim geldiğimde de çok az miktarda borç bulunuyordu. Bunun haricinde Zenginler’in büyük bir miktar alacağı vardı ve ben onu ödedim. Şu anda Kırıkkale Belediyesi olarak bizim sıkıntılı geçmiş döneme ait bir borcumuz bulunmuyor. Detaylandırmam gerekirse, vadelendirilmiş, çekleri yazılmış durumlar hariçtir. Ama çevirebiliyoruz ve şu an sıkıntılı bir durumumuz yok. Bundan sonra ödeme kapasitemizde inşallah bir sıkıntı olmaz. Tüm temennimiz o.

 

ŞAYIK: Belediye Başkanı aday adayı iken Mehmet Demir hem İl Başkanı hem de aday adayı idi. Kulislerde Demir’in adaylığının son anda size döndüğü konuşuldu. Seçimden sonrada istifa etti . Demir’le aranızda bir sorun var mı?

 

SAYGILI: Öncelikle asla ve asla, kesinlikle ve kesinlikle dava söz konusu olduğu zaman şahıslar hiçbir önem ifade etmez. Nefsi davranışlar bizde olmaz ve kişilerin her biri için ben bunu konuşamam. Ben herhangi birisine kızgın olabilirim, ama o kızgınlığımı davaya yansıtmam. Şu anda mevzu olan konu davadır ve Mehmet bey, İl Teşkilatı, diğer iki adayımızla hiçbir problemim bulunmamaktadır. Daha önceden SKM 3 adaya dönük programlar yapıyordu. Artık il belediye başkanına da ayrı bir program program yapılıyor. Yani seçim koordinasyon merkezi diyor ki ; zaman da kısa, adaylarım ile birlikte belediye başkanı gezmesin. Belediye başkanı da kendi çalışsın, hepsi ayrı ayrı çalışsın. Bana da vermiş oldukları bir liste var ve o program dahilinde hareket sağlıyorum. Tabii ki yanlarında da olmam gereken durumlar oluyor. Ama ben fiili olarak davam için her şeyi gerçekleştiriyorum. Herkes herkesi sevmek zorunda değil ve dava sözkonusu olduğu zamanlarda aksi durumlar mümkün değildir. Parantez açayım, üçü ile de hiçbir problemim yok ve biz beraber bu tavır ile hareket ediyoruz. Siyasi rakipler bunu kendilerince kullanmak istiyor olabilirler, bir senaryo çiziyor olabilirler fakat senaryonun aslı benim söylediklerimdir.

 

 Dava sözkonusu olursa küslük ortadan kalkar. Kişilerin şahsi birbirleriyle sorunları olabilir ama şuanda parti olarak ne teşkilat ile, ne 3 vekil adayımız ile hiçbir problemim yok. Kimseye de kızgınlığım yok. Siyasi rakipler bunu kendilerince kullanmak istiyor olabilirler, bir senaryo çiziyor olabilirler fakat senaryonun aslı benim söylediklerimdir.

 

 

ŞAYIK:

Peki başkanım Bahçelievler ve Başpınar köprülü kavşağından bahsetmiştik. Siz de daha önce söylediniz. Bunun ihale aşamasında resmen seçim konusunda başlanacak mı? Projelerin çizimi durumlar nelerdir

 

SAYGILI: Projelerin tamamı bitti ve yatırım onayları alındı. Devlet demir yolları marifeti ile yapılacaktır. Aynı zamanda ihalesi de onlar tarafından yapılacaktır. Bu konuyu ihale aşamasına kadar taşıdık istiyoruz ki memleket istikrara kavuşur. Bunun gibi bekleyen birçok projeler var ve bu projeleri de bir an önce ihaleleri ile hizmete sunulur.

 

ŞAYIK: Size hemen koalisyonun kurulamaması noktasında bir soru yöneltmek istiyorum. Bu durum Kırıkkale’ye ister istemez derin yaralar açtı. Gerek iş adamlarına gerek ise esnaflarımıza dokundu. Bu durumda Kırıkkale Belediyesi olarak hizmette sorun oluşturdu mu?

 

SAYGILI: Hükümetimiz olmuş olsaydı en basitinden sunmuş olduğumuz proje hayata geçmiş olurdu. Hizmet, yerel imkanlar yanında genel imkanlarla yani genel idarenin durumuyla yürüttüğü hizmetler vardır. Genel imkanlarla yapacağınız şey sınırlı. Bütçeniz belli imkanlarınız belli. Pek çok şey o kadar kolay olmuyor ve vaadlerimin hiçbirinde de o anlamda yücelterek bir şey sunmadım. Hepsini ayaklarımı yere sağlam basarak dikkatli konuştum. Hesap sorulacağını biliyoruz ve şükürler olsun ki imkanlar nisbetinde pek çok adımlarla ilerledik. Bunlardan en önemlisi ki MKE’dir. Sunduğumuz proje imkansız denilecek kadar zordu ve yıllardır bizim konumuzdu. Onun dışında parka çalışıyoruz. Adliye Sarayı’nın yapılacağı konumdaki o parkın Projesi de ihalesi de bitti ve önümüzdeki hafta işe başlıyor.

 

ŞAYIK: Konut sayısı olarak bir rakam var mı?

 

SAYGILI: Var. Hepsi var. MKE bloklarının olduğu konumda yani millet cad. üzerinde ilk rektörlük kavşağına kadar olan kısımda 564 adet konut tamamıyla lojman mevcut olup, MKE ye verilecektir. Bir de sosyal tesis veriyoruz. Onun haricinde, bunları yapıyorsun ama nasıl ödeyeceksin derseniz, biz bunlar ile ilgili kredimizi aldık. Bir de devraldığımız arsalardan bahsedeyim. 4 adet blok, 160 daire. Yabancı firmalardan duyup gelenler dahi oldu. Blokların önüne katlı otopark yapıyoruz 500 otolu. Ve bu otoparkın üzeri, zannedersem 7 adet dükkanı karşılıyor. Bir de çantepe de 120 daire ve 3 blok yer alıyor. TOKİ ile anlaşılan rakam 1800 daire idi. Çok uğraştım fakat bu hale getirene kadar çok çabalar sarf ettim. Şu an mükemmel bir park oldu. Rektörlük kavşağından sonra devam eden MKE tarafına ise ayrı çalışıyorum. Bu ihaleyi 2016 başında yapacağız ama diğerleri ayrı. Düşüncem, o bölge bir cazibe bölgesi olsun. Bir açık hava alışveriş merkezi hedefliyorum. Bizim için en önemli hadise, buranın merkezi rahatlatacak olması. Dev gini ağaçlar var. Mesela 3 tane peyzaj firması ile mevcut ağaçları koruma şartı ile çalışmak istedim. Bunun haricinde Ankara evleri dediğimiz bir yapıt düşündük. Hepsi birleşsin, sosyalleşsin ve bir yaşam merkezi haline gelsin istedik. Hamamönü tarzında hoş bir konsept ile tamamlamayı düşünüyoruz. Konut değil, dükkan olacaktır. 4 adet lokanta, 7 adet dükkan ve dükkan içeriğini ise yöresel ürünler üzerine yapacağız. Nur camii, eski konaklardan yapılmış bir sokak, karşıda parklar topluluğu ile yaşam merkezi haline getirilmiş olsun istedik. Adliye önü projemiz ise Japon bahçesinden esinlenecektir.  Bu alan tamamıyla peyzaj alanı dahilinde yürüyüş ve gezme kapsamlı olacak. Bunların hepsini çalışırken keskin, Sulakyurt, beyobası na gidip baktılar. Her birinden esintiler alarak yaptık. Arkada bir yer daha yapıyoruz ve onu birebir kopyası olsun istedim.

 

ŞAYIK:

Peki başkanım, kredi alacağız dediniz, MKE kapsamında. Ne kadarlık bir kredi alındı?

 

SAYGILI: Aldık, onaylattık. 10 yıl ödemeli, KDV dahil 59 Milyon TL civarıdır. Çok ciddi kapsamlı bir projeye çalıştık. Mahallelerimizde de yol yapıyoruz. Çok yoğun çalıştık. Bitti mi? Bitmedi. Koskoca Kırıkkale. Kolay kolay bitmez ki. Belediyecilik ancak büyümekle oluyor. Başka türlü değil. Kırıkkale de maalesef mimarla ilgili çok kötü durumdayız ve acil ihtiyaç var.

 

ŞAYIK:

Başkanım, birazda spordan bahsetmek istiyorum. Bir buçuk yıllık görev süreniz içerisinde Kırıkkalespor’da sizleri sadece 1 defa gördük. Taraftarlar bu durumu ister istemez yadırgıyorlar ve kırılıyorlar. Maddi desteğinizin yanında manevi destekte istiyorlar.

 

SAYGILI: Ben futbolla çok iç içe olan bir insan değilim. Önemli bir maç olduğu zaman haberim olur da davet edilirsem giderim. Bu şüphesizdir. Ben futboldan anlayan birisi değilim. Lakin Kırıkkalespor ile ilgili olan bir mevzu vardı. Mevzu şuydu. Bana gelinip izah edildiğinde pak anlamama rağmen öğrendim. Kırıkkalespor çok borçlu bir takım. Şehrin de belediye başkanı olarak buna bir katkı sağlamam ve bir tarafından tutmam gerekir.  Bu anlamda bu tür herkeste almış olduğum düşünce tarzı şu idi. Borçsuz bir takım olmalı. Peki borçsuz bir takım nasıl olabilir? Takımın yeniden kurulması halinde maddi açıdan imkanlar sağladım, her ay da otomatik olarak katkı sağlamaya devam ediyoruz. Kırıkkalespor’un metal iş sendikası ve Kırıkkale Belediyesi olmak üzerek iki yerden gelir imkanı bulunuyor. Bu anlamda da, kırıkkalespor daha iyi bir yere gelsin diye elimizden gelen gayreti sarf ediyoruz. Belediye yönetiminden kırıkalespora arkadaşlar verdim ki, bu işler daha iyi olsun ve yönetilsin diye. Maçta görünmüyor ve fanatik pozisyonda durmuyor olabilirim fakat o benim futbol konusunu bilmediğimden yani açıkcası cahilliğimdendir. Taraftarlara ciddi anlamda destek veriyor olmam konusunda hiçbir sıkıntı yoktur.

 

 Kırıkkalespor’a desteğim sonsuzdur. Maçta görünmüyor ve fanatik pozisyonda durmuyor olabilirim fakat o benim futbol konusunu bilmediğimden kaynaklanıyor. kırıkkalespor daha iyi bir yere gelsin diye elimizden gelen gayreti sarf ediyorum.

 

ŞAYIK: Peki Kırıkkale Belediyesinden sağlanan gelirler Kırıkkalespora yetiyor mu? Kırıkkaleli iş adamlarımız var ve bunlardan destek anlamında iletişimde geçilse ve katkı sağlansa durumu nasıl olur ?

 

SAYGILI: Takıma şehir olarak saygım var. Öncelikle geçmişteki kırıkkalespor imajını değiştirmemiz gerekiyor. Şu anda sanki o imaj biraz düzelim o katkıda sağlanır.

 

ŞAYIK: 1 Kasım seçimlerine çok az bir süre kaldı. Bu süre zarfında da partiyi ve adayları değerlendirmek adına sizin görüşleriniz nelerdir? Bu aday şuna kıyasla daha iyi olurdu diyebilir miyiz? Bir de 7 Haziranda çok ciddi bir oy kaybı yaşandı. Eski oy potansiyelini yakalayabilecek miyiz?

 

SAYGILI: AK Parti kurulduğundan bu yana ilk defa 7 Haziran’da oy kaybetti ve bu yalnızca Kırıkkale kapsamında değil, Türkiye kapsamında belirlenmiş bir tespitti. AK Parti yine birinci parti fakat bir oy kaybı söz konusu oldu. Bununla ilgili bir ders alınacaksa, ben ders alındığı kanaatindeyim. Vatandaşın uyarıları göz önüne alındı ve müdahaleler yapıldı. Kırıkkale üzeride genel seçimlerdeki kapsamların artı eksi durumu genel seçimler gibi olmuyor. Mevcut olan genel merkez tarafından yapılan değerlendirmelerin katkısı da seçimlerden sonra anlaşılacak. Ben bunu temenni ediyorum. Vatandaşın büyük bir çoğunda teveccüh durumu var. Vatandaş birkaç sebepten değil, bütün sebeplerden ötürü oy kullanıyor. Burada bir başarı söz konusu olacaksa, bu başarı il teşkilatı, komite, adaylar, belediye çalışmaları vs. hepsinin  başarısıdır. Ve bu bir başarısızlıksa, hepimizin başarısızlığıdır.  Yalnız başına iktidar, yüzde yüz şart. Ülkede bölünmek yok olmayı getirir.

 

ŞAYIK: Şehrin en büyük problemlerinden birisi de otopark. Bununla ilgili neler yapmayı düşünüyorsunuz?

 

SAYGILI: Mekan sıkıntımız var. Biraz önce bahsettiğim projelerle mekanlarımızı temin ettiğimiz süreçten itibaren onlar da kendiliğinden oluşur. Maalesef caddelerimiz çok küçük ve dar ve çok fazla araç var. Düzenlemesel anlamda şunu yapmaya karar verdik. Minibüsler şehir merkezlerinden mahallelere yer alıyor. Biz bunu tersine çevirelim istedik. Mahallede minibüslere yer temin ettik ve minibüsler mahalleden şehir içine hareket etmeye başlayacak. Ayrıca minibüslerin durma yerlerini artık sabitleştiriyoruz. Otopark hadisesine gelelim. Otopark amacına uygun olarak en münasıp yer Cumhuriyet Meydanıdır. Cumhuriyet meydanı ile ilgili olarak biz zemin etütü çalışmalarına başladık. Planımız zemin altı bir otopark yapmak.  Afakat bu esnada başka alternatif yerler ortaya çıktı. Biliyorsunuz ki hükumet konağa taşındı. Hükumet konağa taşındıktan sonraki süreçte meydanın bulunduğu yer in arkası bu proje için daha uygun. Bunun haricinde belirlediğimiz bir yer daha var. Kömür tevzi diye bahsettiğimiz alan MKE den bize geçti. Oraya tek katlı bir otopark düşündük fakat oraya tek yönlü bir geçiş var ve o geçiş çok dar bir geçiştir. Biz orada ikinci bir geçiş yapabilir miyiz amacıyla TCDD ye müracaatta bulunduk. Şu anda değerlendirmede beklemektedir. Aynı zamanda oradaki konuma Kırıkkale deki tüm balıkçı pazarlarını toplamak yine amacımızda gelişen bir durumdur. Ben burada görev yaparken ya da görevim bittikten sonra birileri aleyhimizde konuşuyorsa şuna kesinlikle emin olunuz ki bir menfaat beklentisi vardır ve menfaat beklentisi yerine gelmemiştir.çok istediğim projelerden birisi de çocuk parkı yapabilmekti. Zafer caddesinden sanayiye kadar bir arayış içindeydim ve bunun için bir metre dahi yer bulunmamaktadır. Belediyenin en büyük gelir kaynağı iller banası ödeneğidir. İkinci gelir kaynağı ise emlak vergisidir.  Üçüncüsü sudur. İller bankası ödeneği ile ilgili olarak şunu değineceğim. Oradan gelen parayı biz kredi olarak geri dönüt haline getiriyoruz. Finansman yönetimi ise en büyük şeydir. Bunu ben yapıyorum. Tüm finans işleri benim yönetimimdedir.

 

ŞAYIK: Sizden önceki dönemde Kırıkkale’deki galericiler, oto ve halı yıkayıcılar bir alana toplandı. Fakat şehrin ana arterleri dediğimiz Ovacık, Yenidoğan, Hüseyin Kahya mahallelerinde özellikle döşeme ve spot işiyle uğraşan kişiler yoğunlukta. Bu kişiler caddeye çıkardıkları eşyalarla hem yaya hem trafik geçişini kapatıyorlar. Döşemecilik işiyle uğraşan esnaflar hem gece gündüz demeden gürültü yapıyor hem de koltuklara sıktıkları zehirli gazlı boyalarla sağlığı tehdit ediyor. Bu esnafları şehir dışına veya belirlenecek bir alana alma ihtimaliniz yok mu?

 

SAYGILI: Biz bir parkomat uygulaması yapıyoruz. Parkomattaki amacımız şudur. Düzeni sağlayabilmek. Oto yıkamacının veya döşemecinin aracının üzerinde levhası var diye çektirmek hoş bir durum olmaz. Fakat buraya koyma hadisesini nereye koyacağından sorumlu bir duruma gelir. Ve biz deriz ki; şurada otopark var. Açık konuşmam gerekirse otopark yönetimini şu şekilde ele alacağız. İlk 15 dk sonrasındaki süreçte ücreti katlayarak düzen sağlayacağız. Ama diğer taraf daha cazip olduğundan dolayı aracını git oraya koy diyeceğiz. Ama maalesef ki koy diyebileceğimiz bir yer olmadan koy diyemeyeceğiz. Özellikle belirtmek isterim ki, ücretini vermeden oradan uzaklaşan veya kaçan şahıs icra ile sorumlu tutulacaktır.


 Koltuk döşeme işleriyle uğraşanları bir alan yapıp o alana alacağım. Ayrıca yaşanan otopark sorununa ise projelendirdiğimiz 3 ayrı noktadaki alanlara yapılacak çok katlı otopark ile çözüme kavuşturacağız.

 

ŞAYIK: Başkanım öncelikle bizi kabul edip değerli vaktinizi ve fikirlerinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Son olarak röportajımızın sonunda seçim zamanlarında kamuoyunda olan anketler ile bilgi paylaşımı yapmanızı istiyorum. Akabinde ise son olarak mesajlarınızı tüm Kırıkkale halkına iletecek mesajlarınız varsa onları paylaşalım.

 

SAYGILI: Her yıl partimizin genel merkezi belediye başkanları ile ilgili anket yaptırıyor. Benim de bir yılım dolduğunda bir anket yapıldı. Fakat onlar bunu açıklamadı ve yalnızca bize belirttiler. Anketin sahibi kendileri olduğu için, siz bilin durumu göz önünde bulunduruldu. 30 Mart’tan sonraki yapılan anket yüzde 61 oy çıkmış. Biliyorsunuz ki AK Parti seçmenlerinin genel yaş ortalaması yüksektir. Kırıkkale belediye başkanı ile ilgili yapılan araştırmalarda Türkiye ortalamasının aksine bende seçmen gençler daha fazla. Ben özellikle şunu söylemek istiyorum. Bu memleket bizim. Kesinlikle insanlar bundan önceki seçim sonucunda ne olduğunu gördüler. Bu kalkınmanın, bu büyümenin önünün kesilmemesi lazım. Vatandaşlarımız ne söylemişse sandıktan ne çıkarsa çıksın başımızın üstünde yeri var. Kırıkkale’yi çok daha güzel günler bekliyor.


   
  Sayfayı yazdır  
  YORUMUNUZU YAZIN
Isminiz
Yorumunuz
Güvenlik Kodu
 
  
Açiklama :

Yorum yazarken lütfen küfür, hakaret ve suç unsuru teskil edecek ifadeler kullanmayiniz. Bu tür yorumlar editörlerimiz tarafindan onaylanmamaktadir.

  
  YORUMLAR
hacı yıldırım  -  29-03-2017 - 15:24
yeni mahalle bağdat caddesini kaldırımlarını düşünüyormusunuz saygılar
osman ACAR  -  22-03-2017 - 19:49
Kıymetli başkanım Çalışmalarınız dan memnunuz.Allah razı olsun.Başkanım Yenimahalle TOKİ nin 1.etapın 2.kısmı ne zaman başlıyacak. birde bizim evlerin oldugu yerler A-3 ve A-2 kat musadeli 4992 ada 43 ve 45 parseller in oldugu yerler. ama yolun beş metre gerisi 6 kat diye söyleniyor.başkanım bizim oralarada imar kat sayısı yükselmez mi ağbi yani(4992 ada 43-45 parseller için) bizim oralara müteahitler gelmiyor. perişanız Başkanım bir çözüm üretin lütfen teşekkür eder. saygılar sunarım. osman ACAR 05442567752 haciosman71@hotmail.com NOT: 4992 ada sakinleri olarak 21 kişiyiz yardımlarınızı bekliyoruz.kolay gelsin başkanım
osman acar  -  03-01-2017 - 18:11
sayın baskanim calismalariniz da başarılar dilerim. benim sorum yenimahalletoki nin 1.etap in dıger kısımları ve dıger etaplar nezaman basliyor sabirsica bekliyoruz.bizim arsalar ikinci etapta cok surermi baskanim kolay gelsin.
Vatandaş  -  28-09-2016 - 15:15
Başkanım Kayseri yol kavşağı ne zaman bitecek?
VATANDAŞ CAHİT  -  22-09-2016 - 18:30
Sayın Başkanım Kırıkkale de Ciddi Çabaların olduğunu görüyorum Ancak Ben teknik eleman olarak yapılan işlerin İleriye dökün kalıcı ve modern şehirleşmeye uygun bir çalışma olmadığı sadece pansuman tedbirlerle makyaj yapıldığını görüyorum. Örnek vermek istersem ara sokaklara asfalt atılıyor ama ne kaldırım var nede mevcut bozuk kaldırımın tamiri var. Bir Şehrin güzelliği Sokak ve Caddelerin fen ve sanat kurallarına uygun kaldırım ve düzgün atılan asfalt ile güzelleştiği bir gerçektir. Sayın Belediye Başkanının Teknik kadroyu bu konuda daha duyarlı olması yolunda İkaz etmesi ve yapılan işleri yerinde sık sık denetlemesini eksiklerin giderilmesi ve Modern Bir KIRIKKALE YOLUNDA ÇABA HARCAMASINI BEKLERİZ.
VATANDAŞ RIZA  -  24-08-2016 - 14:16
Kırıkkale Sevdalısı arkadaşa katılıyorum.. Kırıkkale belki belediyecilik açısından en kötü yönetimini yaşıyor. Bu kadar denetimsiz ve bu kadar başıboşluk hiç olmamıştı. En büyük sorun trafik ve otopark iken 2 yıldır yapılan hiç birşey yok daha da berbat hale getiriliyor. Sn. Başkanın bu konuda profesyonel bir yardım alması şarttır. Şehitler Parkı dediğimiz yer katlı otopark için bulunmaz bir yerdi. oturulacak bir tek gölge yeri bile olmayan sadece görseli güzel bir alan oluşturuldu.Yapılanı kötülemek gibi bir niyetim yok ancak memleketin öncelikli sorunları üzerinde çalışmak varken hala geçici göz boyamalarla vakit kaybediyoruz. Yazık üzülüyorum. Başka şehirlere gidince gıpta ile bakıyorum
osman ACAR  -  10-07-2016 - 17:25
Kıymetli Başkanım Çalışmalarınızı takdir ediyoruz.Sizden İsteğimiz Lütfen Çalılıöz Mahallesi 394. Sokağın Yolları Köstebek gibi Allah rızası için biadam gönderin baksınlar İnanın yol yol degil en fazla 100-150 metre bi asfalt veya bi kamyon taşlı kum bile olsa yeter. eski asfalt yarıklar içerisinde çukurlar olşmuş. lütfen Başkanım buraya bi çözüm bulun. TOKİ nin 2. etap çalışmaları ne zaman başlıyacak.bekliyoruz başkanım. lütfen bir an önce hızlandırınız teşekkür ederiz. kalbimizdesiniz Mehmet başkanım.Kolay gelsin.saygı ve sevgilerimle
Keskinli  -  22-05-2016 - 01:50
Ne yaptın saygılı mart 2014de geldin aynı duruyor kırıkkale sende bişey yapmadan gidecen anlaşıldı o kadar projeyle geldin bi yol yapıyon yol yapınca şehir gelişir mi devamlı göç veriyoz nolacak merkez ve il olarak göç veriyoz 270bine kadar geriledik 380bindik yazıklar olsun
Arslan ÇAĞLAR  -  29-12-2015 - 10:19
Sayın Başkanım Düzenli bir şehir için yapılaşma şart yeşillik alanları parklar dahilinde Kırıkkalede kat sayısı artarsa iyi olur kat sayısı ne zaman ve hangi mahallelerde artacak Teşekkür ederim.
Kenan  -  17-11-2015 - 02:36
Sizin kisiliginize bisey diyecegim Yok elinizden geldigince hizmet etmeye calisiyorsunuz sagolun.
Kırıkkale Sevdalısı   -  16-10-2015 - 22:49
Sn başkana şu soruyu neden sormadınız? Veli korkmaz zamanında Kırıkkale lisesi karşısı tamamen botanik bahçe olarak imara açılmışken ve orada hiç bir konut projesi yokken, neden siz imarı bozdurup konut yapma durumuna gittiniz?Sırf pekdoğan zamanında umut sitesi gibi bir site hizmet hareketi yetkililer tarafından dikildiği için misillemi yapılmak isteniyor?Ayrıca şehir merkezinde bu kadar trafik sıkıntısından kendisi söz ediyorken, araçlar çoğu yerde tek sıra halinde ilerlemeye dahi zor imkan bulurken ve ambulansa dahi yer yokken, neden hala merkeze daha 1000e yakın konut yapmak istiyor?Merkeze yapılan her konut 1 araç demektir.Merkeze konut yapmak aklı selim bir hareket midir?Bu işten kimler rant sağlayacak?Kendisi bile ifade etmiş yabancılar dahi talip oluyor diye?Neden kırıkkale merkezinde gençlerin,çocukların yaşlıların ve kadınların gidebileceği sosyal tesisler yok?Neden bir gençlik merkezimiz yok?Ayrıca Parkomad haberlerde görüyoruz çoğu ilde şikayetler üzerine mahkemelik olunuyor ve kaldırılıyor,soruyorum başkana vatandaşın verdiği vergiyle yapılan yolları sen hangi hakla özelleştirip birilerine veriyorsun ve o birileri vatandaştan park ücreti talep ediyor.Ve en büyük sıkıntıda parkomatçıları aradığında çoğu zaman yerinde bulamıyorsun?16.dk bile olsa 3 TL para istiyor, yoksa arkadan yazıp gidiyor. Hatta orada durmadığın halde dahi yazıp gittiğine bir çok kişiler şahit olmuştur.Kırıkkale sokakları birilerinin özel mülkiyetimi ki belediye parkomatçıları para talep edebiliyor.Bunun hiç bir hukuki dayanağı yoktur, başkan bunu bilmiyor mu?Ayrıca Nur geçitin karşısına tünel girişi park yasaktır araç çektirilir denilmesine rağmen hergün bir çok araç tünelin ortasına kadar park ediyor.Polisi arıyorsun bir yaptırım yok.Oradan geçen yaya ve diğer araçların can güvenliği tehlikeye giriyor.Bebek ve engelli arabalarının geçeceği doğru düzgün kaldırım zeminleri yok, çoğu yerden 5 6 cm en az yüksek ve araçlar tarafından kapatılmış durumda.Sevgi yolunda her gün atatürk orta okulu önüne kadar yığınla araç. trafiğe kapalı alan olmasına rağmen buraya bu araçlar nasıl giriyor ve neden ceza kesilmiyor?Kısacası denetim olmadığı için Kırıkkale kıytırık kalmaya mahkumdur.Saygılarımla...
Ali Dursun  -  16-10-2015 - 21:52
Tek başına iktidar şart diyorsunuz,Şart değil siyasiler arasında uzlaşma şart.Kırıkkale politikası farklıdır.Belediye seçimlerinde hemşericilik hakimken,Milletvekili seçiminde parti hakimdir.Ama hizmete belediyeciliğe gelince O yerin belediyeceliği nasıl olduğunu görmek istiyorsanız ilkin Mezarlıklara,sonra yollara bakın.Mezarlıklara moloz yığınları vb.gibi dökülüyorsa yuva mezarlığı gibi.Mezarlar aralarında yol yok,mezarlar rast gele kömülüyorsa,tabulu yere vb.gibi.Yollarda alt üst geçit yoksa.Nokta camii karşısındaki dört yolun üst geçit ve alt geçiti olmadığı gibi belediyecilik var diyebilir miyiz?Ama çalışan insanlara değer vermek,maaşlarını,aylıklarını ödemek güzel bir olay.Çalışan memnuniyeti.Şirket elamanlarını da ayırmadan belediye elamanı gibi görmek.Temizlik ve kanalizasyon elemanlarınna değer vermek ve aylıklarının yaptığı işe göre yüksek olması gerekir ki yüksek diyorsunuz.Çünkü çalıştığı işler tehlikeli işler.Umarım Kırıkkale güzel bir şehre döner.
  
  
   
 
YAZARLAR Tüm Yazarlar
İsmail Tekpınar
Şevket ÖZSOY
Hakan Gökkaya
Halil Eşmebaşı
Baturhan Çetin
  
 E-GAZETE E-Gazete Arşiv
  17 Ekim 2017 Salı
  
  
 ÇOK OKUNANLAR  
  
 
Sitemizden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tüm hakları saklıdır. 2010 - Tasarım ve kodlama :kergisi
Tel : 0318 224 34 34  -  E-mail : bilgi@kalehaber.net