28 Temmuz 2017 Cuma
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ KIRIKKALE WEB TV İLÇE-BELDE HABERLERİ
Haber Ara  
 
973 Kişi Hakkında Soruşturma Açıldı
973 Kişi Hakkında Soruşturma Açıldı
Kırıkkale'de çaldılar Ankara'da yakalandılar
Kırıkkale'de çaldılar Ankara'da yakalandılar
Türk Askerine MPT-76 Sevkıyatı
Türk Askerine MPT-76 Sevkıyatı
Amatör sporlara destek bekliyoruz
Amatör sporlara destek bekliyoruz
  YAZARLARIMIZ
KIRIKKALELİ OLMAK
16 Nisan 2016 Cumartesi Bu yazı 9053 kez okunmuştur.
 
  
Yazı boyutu : 13 Punto 15 Punto 17 Punto 19 Punto

 

Bir memleketli nasıl olunur? Bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.  ‘’Doğduğun yer mi, doyduğun yer mi?,, memleketim bilemedim. Her ne kadar, bir memleketli olmaya çalıştımsa da, bu sefer de kendini o memleketli sananlar tarafından kabul görmedim. Bunu daha açık misaller ile açıklamaya çalışayım.

Mesela, Kırıkkale’ye geleceksin, yerleşeceksin, bütün emeğini, enerjini Kırıkkale için harcayacaksın. Çocukların Kırıkkale’de doğacak, okuyacak, iş, güç sahibi olacak, evlenecek, dost ve ahbaplar sahip olacaksın amma bütün bunlara rağmen birileri çıkacak sen Erzurumlusun, Vanlısın, Konyalısın diyecek. Hâlbuki senin Erzurum, Van ve Konya ile hiçbir bağın kalmamıştır. Fakat Kırıkkaleli de olamazsın.

Evet, Kırıkkale’ye geleceksin, işyerleri kuracaksın. Bütün sermayeni harcayıp Kırıkkale’ye yatırım yapacaksın. Onlarca belki de yüzlerce kişiye, iş yerinde aş ve iş vereceksin. Fakat sen Kırıkkaleli olamayacaksın. Kırıkkale’nin her türlü yarasına merhem olmaya çalışacaksın ama sen Kırıkkaleli değil Yozgatlısın, Çorumlusun, Çankırılısın.

Kırıkkale’ye babayın veya dedeyin ne zaman gelip, yerleştiğini dahi bilmeyeceksin. Kendini Toprak mahalleli, Gürlerli, Bağlar başından bileceksin. Kırıkkale aşığı olacaksın, kültürüne ve ekonomisine katkıda bulunmak için her türlü gayret ve çabayı göstereceksin, ömrünü Kırıkkale’ye vakf edeceksin. Yazdıkların, çizdiklerin ve eserlerin orta yerde duracak, fakat Kırıkkaleli olmaya gelince sen Kırıkkaleli olamazsın. Çünkü Sivaslısın, Kırşehirlisin, Bayburtlusun bilmem nerelisin amma Kırıkkaleli değilsin.

Kim Kırıkkaleli, kırk- elli senedir hala anlayabilmiş değilim. Seçimler gelir, adaylar açıklanır. Kırıkkale’den başka bir yeri bilmeyen o insanlara hemen damğa vurulur. O Kırıkkaleli değil, yabancı. Yozgatlı, Çankırılı veya Sivaslı aday mı olur söylemleri başlar. Bu mantığı hiçbir zaman anlamadım. Tamam bunları yabancı kabul edelim. İş bununla bitmez. Bu sefer de Ali mi, o Obalı. Onların adayı. O çukurdan. Veli mi yahu oda Keskinlilerin adayı. Yani o Obalı, öbürü Keskinli o zaman kim Kırıkkaleli bir türlü anlayamadım.

Kırıkkale bir Cumhuriyet şehri. Silah fabrikası sebebiyle Türkiyenin her ili, kasabası ve neredeyse her köyünden göç alarak oluşan bir şehir. Yani Kırıkkale’yi Kırıkkale yapan bu şehre toplanan bütün insanlar. Bunların pek çoğu geldikleri şehri, kasabayı veya köyü bilmiyor. Amma ne yazık ki her biri, birbirlerini yabancılıkla, kendini gerçek Kırıkkaleli olmakla ifade ediyor. Toplumda ne zaman birileri sivrilse, ileri gitse, yaptığı çalışma ve yatırımlarla öne çıksa, çekemeyenler tarafından Kırıkkaleli olmamakla suçlanıyor. Önü kesilmeye çalışılıyor. Bu yüzden ben bir türlü Kırıkkaleli olamadım, olanı da görmedim.

Kendini Kırıkkaleli görmen veya kabul etmeni kast etmiyorum. Birileri seni Kırıkkaleli olarak görüp, kabul etmiyor. Allah aşkına, mezar yerimizi bile Yenimahalle mezarlığından ayırtıyoruz. Kırıkkaleli olmak için daha ne yapmamız gerek……

                                                                                                                             Ahmet ERDAL


Bu yazıyı paylaş      Sayfayı yazdır    
  YORUMUNUZU YAZIN
Isminiz
Yorumunuz
Güvenlik Kodu
 
  
Açiklama :

Yorum yazarken lütfen küfür, hakaret ve suç unsuru teskil edecek ifadeler kullanmayiniz. Bu tür yorumlar editörlerimiz tarafindan onaylanmamaktadir.

  
  YORUMLAR
71664018  -  25-04-2016 - 22:40
Kanaatime göre Kırıkkale\'de doğan Kırıkkalelidir anlayışını savunuyorum. Yorumculardan başka şehirde babası yada dedesi doğmuş yıllardır bu şehirde yaşayanların yabancı muamelesi gördüğünden şikayet ediyorlar. Ben Kırıkkalede seçimler dışında hemşericilik yapıldığını görmedim. Seçim zamanında da en büyük bölgeciliğide yabancıların(!) yaptığını biliyoruz. Aday ın partisi önemli değil sadece bir yerli olduğu için binlerce oy alıyor. Bu bölgecilik sayılmıyor mu acaba... şehrin bürokratı , gazetecisi, işadamı hatta milletvekili de var.
OKTAY KIRLANGIÇ  -  25-04-2016 - 18:47
İSA RUMUZLU YORUMCU BEY:YORUM YAPMIŞ OLMAK İÇİN YORUM YAPILMAZ! BEN YAŞADIKLARIMI YAZIYORUM! BİLDİĞİM - GÖRDÜĞÜM KONULARI SÖYLÜYORUM. KÖŞEMDE DE DAİMA BUNLARA YER VERİYORUM. KIRIKKALE M. Y. O. NUN İLK MEZUNUYUM. KURDUĞUMUZ MEYOTEK\' TEN İTİBAREN ŞEHİR İÇİ OTOBÜS İŞLETMECİLİĞİNE KADAR YAŞADIKLARIMI BEN BİLİRİM. ARZU EDERSENİZ ŞAYET, MÜSAİT BİR SOHBET ORTAMINDA DİLEDİĞİNİZ ZAMAN VE YERDE KONUŞURUZ. BAHSETTİĞİNİZ BAŞKA ŞEHİRLERDEKİLERİN HEPSİ O ŞEHRİN İNSANLARI MI? VAR MI BÖYLE BİR MANTIK! BAŞKA ŞEHİRDEN GELİP TE ÖMRÜNÜ VE HİZMETİNİ O BELDEYE VERENLER MOSKOVA DAN MI GELİYOR! ONLAR DA BU VATANIN EVLATLARI DEĞİL Mİ? BU KAFATASÇILIK DEĞİL Mİ? GİT ŞEHİTLİĞE BİR BAK BAKALIM, HANGİSİNİN NÜFUS KAYDI NERESİ! UNUTMA Kİ BAYRAĞIN DALGALANDIĞI HER YER VATANDIR! LÜTFEN YAŞAMADIĞINIZ KONULARDA, O KONUNUN YAŞAYANLARININ SÖYLEDİKLERİNE SAYGI DUYUN!
Bahadır  -  25-04-2016 - 14:48
İsa kardeş en güzel cevabı sen vermişsin. Kırıkkale ye hizmet etmişler sanki lütfediyolar, kimse babasının hayrına çalışmıyo. Kimse kusura bakmasın burası en demokrat ildir.
İsa  -  24-04-2016 - 18:36
Kimse Kırıkkaleye atmayi bıraksın.Bakın bakalım Kamu Kurum Kuruluşlarının üst kademelerinde kimler var.Geçin bankalara bakın.Geçin en basitinden Kırşehirde Çankırıda bir Kırıkkkaleli milletvekili seçilmez.Seçtirmezler ama Kırıkkale óyle değildir.Çoğu yerden daha demokrattır...
OKTAY KIRLANGIÇ  -  23-04-2016 - 00:09
AHMET HOCAM: KIRIKKALE İLE İLGİLİ YAZINIZDAN DOLAYI KALEMİNİZE SAĞLIK. BU ŞEHİRDE YARIM ASRI GEÇEN (53 YILLIK) ÖMRÜMDE BUGÜN GELDİĞİMİZ NOKTA, ASLINDA BİR ARPA BOYU YOL. O YILLARDA ALENEN VE RESMEN ‘’BU MEMLEKETTE YABANCI EŞŞEK ANIRTMAYIZ!’’ DENİLİRKEN, BUGÜN BU ALENİYET MASKELENMİŞ ŞEKİLDE VE SİNSİCE YÜRÜTÜLMEKTEDİR! BUNUN EN BARİZ ÖRNEĞİNİ BU ŞEHRE HİZMET UĞRUNDA VERDİĞİM MÜCADELEDE (2005’ TE ALDIĞIM OTOBÜS İHALESİ) AKABİNDE ‘’ELİN NEVŞEHİR\' LİSİ BU MEMLEKETTE İHALE Mİ ALIRMIŞ, İPTAL EDİLSİN!’’ DENİLEREK YAŞAMIŞ, DÖRT SENE SONRADA VERDİĞİM BU HİZMETİN KURBANI OLMUŞ BİR İŞLETMECİYİM! BUGÜN İTİBARİYLE TÜRKİYE DE HALK OTOBÜSÜ ÇALIŞMAYAN NUMUNE BİR İLDİR BU ŞEHİR! BU SADECE BİR ÖRNEK! BU ŞEHRİN ACİLEN VE AKADEMİK YÖNDEN ARAŞTIRILMASI – İNCELENMESİ GEREKİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. BU FİKRİMİ DE HER PLATFORMDA İFADE EDİYORUM. EN SON 20 NİSAN TARİHLİ ‘’TURİZM HAFTASI VE KONFERANSI’’ YAZIMDA DA ZİKRETTİM. BU GÖRÜŞÜMDE DE ISRARLIYIM. YORUMCULARIN HEPSİNE DE İLGİLERİNDEN DOLAYI TEŞEKKÜRLERİMİ İLETİYOR, SAYGILAR VE SEVGİLER SUNUYORUM. ALLAH\' A EMANET OLUN.
Nusret KILIÇ  -  20-04-2016 - 21:23
Ahmet Hocam sizi tebrik ediyorum ve kutluyorum. Yıllardır aynı sıkıntılar yaşanıyor. Nimet ve külfet dengesinde bu bakış açısı önemli bir yaklaşım sergiliyor. Yaklaşık yarım asırdır yaşadığımız şehrin müntesibi kabul edilemiyorsak bu çarpık bakış açısının değişime ihtiyacı var demektir.
Mustafa AYHAN  -  19-04-2016 - 13:13
Sevgili Ahmet hocam. Yazınıza yürekten katılıyorum. Ben kendimi Kırıkkaleli olarak görüyorum altmış yıl önce babam gelip buraya yerleşmiş. Üç kız kardeşimden ikisi Kırıkkaleli ile izdivaç yapmış. Babam yıllarca burada hizmet etmiş. Bense Konya, Çankırı, Amasya, Burdur, Rize\'de görev yaptıktan sonra Kırıkkale\'ye yerleştim. Okul müdürü olmak için çeşitli zorlukları aşmak zorunda kaldım. İki kere Delice, Sulakyurt Ve Yahşihan ilçelerinde toplam onüç yıl görev yapmak zorunda kaldım, âmâ küsmedim, dışarıda nerelisin dediklerinde daima Kırıkkaleliyim diye cevap verdim. İnatla neresinden diyenlere ise Çankırılıyım aslım oralı dedim. Aslımı elbette inkar etmem ancak Çankırılı, Yozgatlı, Çorumlu olmak elimizde değil elbette Allah\'ın takdiridir. Bizim görevimiz Kırıkkale\'ye hizmet etmek, lakin dışlanmamak, ötekileşmemektir arzumuz. Seçim zamanları veya zor günlerde değil her daim hatırlanmalıyım.Kaderde tasada ve kıvançta da ortak olmalıyım.Saygılarımla...
71  -  18-04-2016 - 09:50
sevgili hocam bütün yazdıklarına im zaatarım amaaa kırıkkalede kaç okul müdürü yerli,üç vekil var nereli,il müdürleri nereli,bir tek kırıkkale spor umuz var kimler destekliyor,çankırıda olanlar,kırşehirde olanlar,yozgatta olanlar.kırıkale ,ben kırıkkale liğim diyenlerin.kimse aslını inkar etmesin ama ben kırıkkalede okudum makam sahibi oldum çocuklarım burada dünyaya geldi.ama ben kırıkkale liyim diyenlerin memleketi.
Ahmet Seğmenoğlu  -  17-04-2016 - 23:53
Vekil seçilen Kırıkkaleliler aynı partiden bile olsa Kırıkkale ilgili yapılacak bir işte birbirine düşüp olacak işi de bozuyorlar. O yönüyle ithal Kırıkkalelilerin(Benim gözümde Öz Kırıkkaleli) Kırıkkale ile ilgili hususlarda daha milliyetçi olduklarını düşünüyorum. Yediği ekmeğin hakkını veriyor.
Ali Dursun  -  17-04-2016 - 00:00
Kırıkkaleli hissetmiyorsanız Kırıkkaleli değilsinizdir.Ama Kırıkkaleli hissediyorsanız Kırıkkalesinizdir.Kırıkkale kozmopolit bir yerdir.Siz Kırıkkalede yaşayacaksınız ama nüfusunuz Kırşehirde,Yozgatta,Çankırı da olacak ve Kırıkkalenin kaynaklarından yararlanırken ve üstelik bu yere kayıtlı Kırıkkale milletvekili seçilirseniz ben bu kişilere nasıl Kırıkkaleli diyeceğim.Olmadı sporda da bu yerde yaşayıp o yerin Sporcularına sahip çıkın buranın sporcusuna sahip çıkmayın şimdi ben bunlara nasıl Kırıkkaleli diyeceğim.Ama adam gelmiş bütün varlığını Kırıkkaleye vakfetmiş evi burda nüfus kaydi burda yani herşeyi ile Kırıkkaleye vakfetmiş bir kişi Kırıkkalelidir.İlla ki Kırıkkalede de doğmasına gerek yok.Adam Kırıkkalede doğmuştur ama Kırıkkaleye zerre katkısi hizmeti yok.Bu kişi ne olursa olsun bence Kırıkkaleli değildir.
Kırıkkaleli  -  16-04-2016 - 12:54
Kaleminize sağlık hocam, bir yere beldeye bağlanmak için illa oralı olmak gerekmez. Sevmek yeterlidir. Sevmek her şeyin başıdır. Yıllardır kalbinde sevgi yerine para hırsı olanların Kırıkkale\'ye neler ettiğini görüyoruz. Bence memleket ne doğduğu ne doyduğu yerdir. Asıl memleket: sevdiği, sığındığı, kendini ait hissettiği, dostlarının olduğu, gönül bağının bulunduğu her yerdir.
  
  YAZARIN DİĞER YAZILARI
  
   
 
YAZARLAR Tüm Yazarlar
İsmail Tekpınar
Şevket ÖZSOY
Fazlı GÜVENTÜRK
Canan Akdeniz
Sema KILIÇ
  
 E-GAZETE E-Gazete Arşiv
  28 Temmuz 2017 Cuma
  
  
 ÇOK OKUNANLAR  
  
 
Sitemizden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tüm hakları saklıdır. 2010 - Tasarım ve kodlama :kergisi
Tel : 0318 224 34 34  -  E-mail : bilgi@kalehaber.net