24 Ekim 2017 Salı
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ KIRIKKALE WEB TV İLÇE-BELDE HABERLERİ
Haber Ara  
 
BİLİRKİŞİLİK TEMEL EĞİTİMİ KURSUNA  REKOR KATILIM
BİLİRKİŞİLİK TEMEL EĞİTİMİ KURSUNA REKOR KATILIM
Mutluluğu Kırıkkale'de Bir Eve Taşıdı
Mutluluğu Kırıkkale'de Bir Eve Taşıdı
Çocukları gözlerinin önünde eriyor
Çocukları gözlerinin önünde eriyor
Güne Pedal Çevirerek Başlıyorlar
Güne Pedal Çevirerek Başlıyorlar
  YAZARLARIMIZ
TEPKİ HAKLI AMA
29 Temmuz 2011 Cuma Bu yazı 9161 kez okunmuştur.
 
  
Yazı boyutu : 13 Punto 15 Punto 17 Punto 19 Punto

 

Belki de Anadolu’nun kaderi bu. Bir çok şeyi göğüslemek ve bir çok şeye beşiklik etmek.

Elbette ülkenin her kesimi kutsal ve her karış toprağımız birinden daha değerli değil. Hepsi yani her karışı önemli. Her karışı bizim için vazgeçilmezdir.

Ancak,

Orta Anadolu’nun bizim bulunduğumuz bölgesine düşman ayağının basması demek artık her şeyin bittiği ve sadece ellerimizi havaya kaldırıp teslim olduğumuz veya onurlu davranıp son kurşunu kafamıza sıktığımız anlamına gelir.

Bu şartlarda yani bizim bulunduğumuz bölgeye namert ayağının basması mümkün olmadığı durumda bile kanımızla canımızla ülkenin her karışını savunma düşüncesinde olan bizlerin şehit sayısı azımsanamayacak kadar büyüktür.

Nihayetine bu Çanakkale’de böyle olmuştur. Kurtuluş savaşında böyle olmuştur. Trakya da böyle olmuştur. Doğuda Ermeni’ye karşı Rus’a karşı böyle olmuştur. Olacaktır da.

Şehitlerimizin toprağa düşen her damla kanı susuz toprağın yağmurla buluşması gibidir.

Kan aktıkça daha verimli olacaktır. Daha canlı olacaktır bu ülke. Herkesin gıpta ettiği olacaktır. Herkesin iştahını kabartacaktır. Güçlü güçsüz her ülke gözlerini bu verimliliğe dikecektir.

Ancak biz biraz daha güçlü olacak ve biraz daha toprağa kök salarak sağlamlaşacağız.

Bir şehit daha verdik. Bir önceki şehidimiz Özel Kuvvetlerden idi. Şahsen şehidimiz ile olmasa bile şimdi onun mevzi arkadaşı olan kardeşlerim ile birlikte pek çok operasyonlara katıldık.

Aynı konservenin tadına baktık ve aynı ped şişeden kalan suyumuzu damla damla paylaştık.

Şehidi uğurlamaya gelen arkadaşlar ile uzun süreli konuştuk. Yine durum değerlendirmesini yaptık. Yine geçmişte kucağımızda şehit olan Nevzat’ı, Ömür’ü, Sedat’ı Alpaslan’ı andık gözlerimizden yaşlar süzülerek.

Şimdi şehit olan Kıdemli başçavuş kardeşimizi de şahsen tanımam. Ama ne zor şartlar altında görev yaptığını ve nasıl Kahramanlıklara imza atığını bilmenin ötesinde özümsüyorum.

Şehit cenazesinde annenin feryadı başkaydı. “verin silahı elime ben gideyim” derken askere güvensizliğin ötesinde Türk kadının asker ruhu vardı.

Tepki elbet olacak. Sonuçta evladını yitirmiş anne, eşini yitirmiş, babasını yitirmiş insan var.

Ancak bu tepkiyi siyasallaştırmak yanlıştır. Politikaya alet etmek yanlıştır. Basına ailelerin tepkisi var şeklinde yansıtmak yanlıştır.

Bu iş yani terör işi milli bir meseledir. Siyaset ve kişiler üzerinde bir olaydır. Bu işi bir harekete bir siyasi partiye veya bir kişiye yıkmak yanlıştır. İşte o zaman işin içinden çıkmak mümkün olmaz.

Siyasetin olumsuz yüzüne bu işi ihale etmek kahpe terörün ekmeğine yağ sürmek anlamına gelir.

Basının çok dikkatli olması lazım. psikolojik harbe karşı mutlaka bu işi basına öğretmek gerekiyor. Harbin psikolojik tarafını basına verdiğimizde bunların yapacaklarının büyük oranda önüne geçilecektir.

Selam ve dua ile…

Bu yazıyı paylaş      Sayfayı yazdır    
  YORUMUNUZU YAZIN
Isminiz
Yorumunuz
Güvenlik Kodu
 
  
Açiklama :

Yorum yazarken lütfen küfür, hakaret ve suç unsuru teskil edecek ifadeler kullanmayiniz. Bu tür yorumlar editörlerimiz tarafindan onaylanmamaktadir.

  
  YORUMLAR
Fazlı Güventürk  -  02.08.2011 - 0:32
Herşeyden önce yorumlarınız için ne kadar teşekkür etsem azdır. Çünkü bu yorumlar yapmış olduğumuzu veya muhtemel yapacak olduğumuz hataları hatırlatıyor. Mehmet abim ve yıldırım gardaşım; Hayatta en kötü şey galiba yanlış anlaşılmaktır. Beni tanıyorsunuz onur duyduğum şeref duyduğum Türk silahlı Kuvvetlerinin Özel birimi olan Özel Harp dairesinde uzun yıllar çalıştım. Gerek yurt içi ve gerekse yurtdışı görevlerimde her türlü acıyı yaşadım. Şehit gördüm, kucağımda şehit verdim,gazi gördüm, mayın kahpesinin parçaladığı uzuvları topladım. Tüm bunların yanında neden ben şehit olmadım diye hep hayıflandım,hep üzüldüm.Ama Rabbim herkese bunu nasip etmiyor. Herkes bu ulvi mertebeye çıkamıyor. Abim evladın şehit oldu,yeğenin şehit oldu acı hepimizin acısı. Bize nasip etmedi yaradan. Benim bu yazıda vurgulamak istediğim bu terör örgütünün bu işi psikolojik harbe dökmesidir. Yani olayları tutup ekranlarda göstermek, şehit ailelerini göz yaşları içinde göstermek onların ekmeğine yağ sürer. Onların popileritesini artırır.Onları güçlü gösterir. Yanlış olan budur. Onların bu istekerline alet olmayalım içindir feryadım. Ben de herşehit olduğunda onunla birlikte yıkılıyorum.Ailenin derin acısını hisediyorum. Mesele Akparti karapartim meselesi değil. Kim hata yapıyorsa dilimin döndüğü kadar yazarım . Eğer yanlış biliyorsam söylerim. Açılımın hataalrını kaç defa yazdım. Ancak bırakalım siyasileri suçlamayı bırakalım birilerini suçlamayı. biz fikir üretenler beyin jimlastiği yapanlar çare bulmaya çalışalım. Atom bombasımı? yakmak yıkmak mı ?açılm mı?kapalım mı? ne yapalım da bu kahpe terör bitsin buna kafa yoralım ve sesimizin ulaştığı her yere bu fikrimizi ulaştıralım. Sonsuz saygı ve selamalrımı sunuyorum.
Rasim Yıldırım  -  01.08.2011 - 19:33
Sayın Mehmet Gencer; yazılarınızı ve faaliyetlerini yakından takip ediyoruz, sizin kimseden sözünüzü esirgemediğinizi de biliyoruz. Sizin görüşleriniz ve engin tecrübeleriniz biz gençlerin şekillenmesinde aydınlatıcı ve bilgilendirici olacaktır. Öyle olmasa merak etmezdik. sevgi ve saygılarımla.
Mehmet GENÇER  -  01.08.2011 - 10:33
Sayın YILDIRIM.Askerin bu güne kadar yaptığı hataları ve eksşklikleri ile ilgili olarak neden yazı yazmadığımı ve beklediğinizi yazarak benden bu konuda bir yazı beklediğinizi yazmışsınız.Zevkle görüşlerimi mümkün olduğu kadar objektif oalrak yazacağım.O törende askere karşı tenkitte bulunanlar olduğunu bende gördüm ancak sayın güventürk şehitlik siyasallaşmasın ve basın tepkileri fazla yansıtmasın diye yazdığı için bu yorumu yaptım ve askerle ilgili yazmadım.En kısa zamanda asker ve terörle ilgili olarak begenilsin diye değil inandığım gerçek düşüncelerimi yazacağım.Sevgi ve saygılarımla.
Yıldırım  -  31.07.2011 - 23:33
Sayın Güventürk, "tepkiler haklı ama" derken, evet tepkiler haklı "ama"sı yok. Hangi siyasi partiyi desteklersek destekleyelim. Hangi görüşte olursak olalım. Şehit gelmiş memlekete ve kahpece şehit edilmiş. Tepki göstermeyelimde ne yapalım. Bir terörist cenazesine onbinlerce kişi katılıyor ve polisler taşlanıyor. Bölücülük çığlıkları atılıyor. BDPnin tüm yöneticileri önlerinde, arkalarında pkk yandaşları, her türlü taşkınlıkları yaparken. Sizde gördünüz zaten bir avuç kişinin katıldığı şehit cenazesinde terörü kınamayalımmı? Terörü bitirecek noktada ülkeyi yöneten herkese bir iki çift laf etmeyelimmi.Ona laf etme buna laf etme, kime diyelim. Ciğer yanmışsa kime sitem etsin. Devletin o anda orada bulunan temsilcilerine sabrımızın kalmadığını demeyelimde ne diyelim. Alkışlayalımmı. Burdan değerli yorumlarını okuduğum Sayın Gencer'e ve otsukarcı'nın yorumlarınada atıfta bulunmak istiyorum. Arkadaşlar o cenaze töreninde tepkiler sadece siyasilere değildi.Üst düzey asker komutanlarada tepki gösterildi. Bu yüzden camiden şehidimizin naaşı bir kaç dakika geç çıkartıldı. Siz terörü bu hale sadece akp getirmiş gibi yorum yazıdığınız için affınıza sığınarak yorumlarınıza atıfta bulunuyorum. Terörü bu hale siyasiler kadar görevlerini yapmayan üst düzey komutanların suçu yokmu? siz neden bunlara değinmiyorsunuz. Mehmet bey; siz şehit babasısınız, siyasilerin basiretsizliğini anladık, ordumuzu yönetenlerin suçu hiç mi yok. Neden bu konuda hiç bir yazınız yok. neden aktütün, silvan, dağlıca'da ve daha bir çok bölgemizde karakollarda ihmaller ve suistimaller yüzünden onlarca verdiğimiz şehitlerimizin neden şehit olduğu konusunda bir tek yazınız yok. Siz tanınmış birisiniz. ama terör akp den önce de vardı. o zamanlar şehit olanlar kimin yüzündendi. Sayın yorumcular parti mesele değil, terörün bitirilmememsinde 25 yıldır sadece siyasilerde değil suç. Askerlerde yokmu. Sayın Mehmet Gencer bir de bu konudaki değerlendirmenizi köşenizde okusak. hepinize saygılar sunuyor, hayırlı ramazanlar diliyorum.
mehmet gençer  -  30.07.2011 - 1:38
sayın güventürk.uykudan uyanarak bunları yazıyorum.Yazınız kafama takıldı Uyuyamadım.Gece saat 02.oo .yazınızda şehitliğin siyasete alet edilmemesini ve basının siyasetçiler hakkındaki menfi tepkileri yazmaması gerektiğini yazmışsınız.Kusura bakma ama.Haburu yaşatan, baydemire ses çıkartmayan, yol kontrollerini kaldıran, tabelaların 3 dilli olmasına ses çıkartmayan, apo ile görüşerek pazarlık yapmaya kalkan partini eleştirmek veya şehit törenlerinde bağırmanın neresi şehitliği siyasete alet etmek oluyor.sizler böyle söyleye söyleye son şehitlerimizdeki katılıma bir bakın.insanlar törenlere gelmez oldu.Şehitlik derken bu hükümet acaba güneydoğudaki PKK nın sözde şehitliklerine neden ses çıkartmıyor.ben şimdi bunları yazınca şehitliği siyasete aletmi ettim yoksa gördüğüm yanlışlarımı söylemiş oldum.Bu hükümet Her kesimin sesini kesti.şimdi siz basın tepkileri yazmasın diyorsunuz. son 8 senedir şehit ailelerininde seslerini kestiler.bütün basın ve Tv.ler korkuyor bizlere açıkça kusura bakmayın diyorlar.Bizlerinde seslerini kestiniz. Kusura bakmayın ama bu yazı ile asıl siz şehitliği siyasete alet ediyorsunuz.Bu hükümet yani partiniz.biz iyi yapıyoruz sesinizi kesin tepki koymayın diye her kesimi tehdit ediyor.Sakın sen almadın deme.Sayın güventürk. Tepkiler olacak ve basında görevini yapacaktır.Benim yukarıda yazdıklarım şehitliği siyasete alet etmekmidir.Habur dahil hepsi gerçektir.bu olaylara tepki koymakta haktır.Haksız olduğuma inanıyorlarsa il başkanı , milletvekilleriniz ve Sn.atalay dahil buyursunlar. Cumhuriyet meydanı yerinde duruyor.Yazınıza katılmıyorum.Basın hür olmak zorundadır.Sesi kısılmamalıdır.bakın sizde bende gazetede yazı yazarak basın üyesi sayılırız Görüşlerimizi hür ve korkusuzca yazmalıyız. Basın olanları yazmak zorundadır.Tehdit edilmemelidir.Harbin Psikolojik tarafını basına iyi öğretmeliyiz diyorsun.Hangi basına.YAndaş medyayamı. Öğrettiklerinizle her akşam yeteri kadar saf insanların beyinlerini yıkıyorlar.her şeyi kötüleyerek bölüp karşı karşıya getirdiniz.Atı alan üsküdarı geçmiş.kendi ellerinizle TRT şeşi siz açmadınızmı.Neyse. Partinizde hayırlı olsun sizde sağlıklı yaşayın. sevgi ve saygılarımla.
otsukarcı  -  29.07.2011 - 21:24
Sayın yazar.Şehit törenlerindeki tepkilerin siyasallaştığını yazmışsınız. Buna nasıl karar verdiniz. Halkın hükümete karşı habur sloganı atmasındanmı rahatsız oldunuz.Yazınızdan öyle anlaşılıyor.Şehit törenlerinde her türlü slogan atılır ve mevcut hükümet elbetteki yönetendir ve hükümetede tepki konulur. Hükümete tepki konulunca şehitlik siyasallaşmış mı oluyor.Üyesi olduğun partinin genel başkanının çocukları neden askere gitmedi bu köşede onu yazda okuyalım.Ayrıca tepkiyi sadece evlat kayıp edenlermi koyacak başkaları koyamazmı.Başkaları hükümet uyuma diye bağırınca siyasallaşmışmı olur.Bu nasıl değerlendirme ALLAH aşkına.Basın bu konuları yazmayacakmı.Yazılarına katılmıyorum.BDP nin ve PKK terör örgütünün ne için mücadele ettiğini ne istediğine bak.Devlet olmak istiyorlar.Teşekkür ederim.
  
  YAZARIN DİĞER YAZILARI
  
   
 
YAZARLAR Tüm Yazarlar
İsmail Tekpınar
Şevket ÖZSOY
Kırlangıçoğlu Oktay
Hakan Gökkaya
Fazlı GÜVENTÜRK
  
 E-GAZETE E-Gazete Arşiv
  24 Ekim 2017 Salı
  
  
 ÇOK OKUNANLAR  
  
 
Sitemizden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tüm hakları saklıdır. 2010 - Tasarım ve kodlama :kergisi
Tel : 0318 224 34 34  -  E-mail : bilgi@kalehaber.net